Test spotřeby vozů Peugeot

Jak už jistě víte, testujeme pro vás naše vozy.

Pro test spotřeby jsme vybrali trasu, na které postupně otestujeme všechny vozy v běžném provozu.

Konkrétně je to 24km dálnice, 18km okresních silnic a 16km ve měste

 

Peugeot 308 SW / 2020 / blueHDI 130 / MAN6 - 4,9l/100km

Peugeot 308 SW GTline / 2020 / Puretech 130 / EAUT8 - 6,3l/100km

Peugeot 308 SW / 2020 / Puretech 110 / MAN6 - 6,2l/100km

Jak se sedí v Peugeot 308 SW? I-Cockpit #test308sw

#test308sw
Ahoj přátelé, máme tady první článek s naším testovaným Peugeotem 308 SW
Dnes se budeme věnovat první věci, která vás zaujme, jakmile do nových modelů Peugeot usednete - PEUGEOT i-Cockpit


Základem i-Cocpitu je velmi malý volant a dále budíky, které jsou na přístrojové desce, která je umístěná za volantem. Lépe řečeno - za volantem, ale vlastně nad ním. Na přístrojovou desku se tedy nedíváte tradičně skrz volant, ale nad volant a dále za něj. Střídání pohledů na silnici a na přístrojovou desku je tak mnohem jednoduší a příjemnější.  

S i-Cocpitem se velice rychle sžijete a zjistíte, jak je to skvělé. Manévrování s malým volantem je doslova zábavné a budíky, které vidíte nad volantem dotváří atmosféru doslova kockpitu stíhačky :).

 

i-Cocpit je opravdu jiný. Musíte přistoupit na jeho hru a zapomenout na své staré návyky. Jednoduše si nastavíte volant a sedadlo tak, aby Vám bylo pohodlně. Pak se rozjedete a ono to opravdu funguje!  

 

Závěrem musím říci několik informací. Mám 183 cm a I-Cockpit mi naprosto vyhovuje. Osobně jsem dlouhé roky jezdil ve Škodě Octavii, kde je vše nastaveno tradičně. Když jsem si na i-Cockpit zvykl, jízda ve městě, parkování a veškeré manévry jako by byly lehčí a více mě bavily.

Takto by se dal i-Cockpit shrnout. Ježdění s ním pro vás nebude rutina, ale budete si jej vychutnávat.

Jaký je motor 1.5 BlueHDI 130k? #test308sw

#test308sw - Motor 1.5 BlueHDI 130k
Motor 1.5 BlueHDI, je aktuálně jedna ze dvou možností dieselového motoru, který si můžete objednat do modelu 308.

Stačí 130 koní?
Ano, rozhodně stačí. Je důležité uvědomit si, jaké parametry měl například oceňovaný motor původního modelu Peugeot 308 SW.
• Kroutící moment 2,0HDi byl 320Nm při 2.000 ot/min. Současný motor 1,5BlueHDI má 300Nm již při 1.750ot/min
• Hmotnost původní 308SW 2,0HDI byla 1.548kg, současná 308 SW 1,5BlueHDI je lehčí o více než 150kg. Váží 1.395kg
• Zrychlení z 0 na 100km/h původní 308 SW 2,0HDi bylo 11,6s. Současný Peugeot 308 SW 1,5BlueHDI zrychlí za 10s


Snížením hmotnosti a novými technologiemi použitými v motoru 1,5BlueHDI má současná 308 lepší dynamický projev a nižší spotřebu než její dvoulitrový předchůdce.


Zajímavosti
Věděli jste, že právě tento motor 1.5 BlueHDI je posledním a tedy nejmodernějším vyvinutým dieselem evropské automobilky?


Výhody motoru 1,5BlueHDI
• I přesto, že se jedná o diesel, má tento motor velmi tichý a jemný chod. Pokud přesednete z vozu jiné značky, bude to veliký rozdíl.
• Maximální kroutící moment, laicky - maximální tah, se dostavuje již ve velice nízkých otáčkách. Jestliže potřebujete náhle zrychlit, stačí sešlápnout plyn bez nutnosti podřazování.
• Díky menšímu objemu motoru ušetříte na pojistném
• Velkou výhodou je spotřeba - na našem okruhu jsme se s tímto modelem a motorem naměřili na 4,9l/100km
Video zde bit.ly/Test_spotřeby_308

Zavazadlový prostor. Peugeot má větší kufr, než Škoda Octavia! #test308sw

#test308sw - Zavazadlový prostor

Peugeot má větší kufr, než Škoda Octavia!


Je to tak přátelé. Přinášíme vám slíbený článek s naším testovaným vozem Peugeot 308 SW.
Tentokrát jsme se podívali do kufru, kde na vás čeká velké překvapení!
Vzali jsme to opravdu důsledně a k 308 SW jsme přistavili Škodu Octávii 3. gerenace ve variantě kombi. Škoda Octavia III je jedním z nejprodávanějších modelů vůbec a tak jsme chtěli, aby to byla opravdu výzva.
No a výsledek?
▫️Délka kufru (bez sklopení zadních sedaček)
Peugeot 308 SW - 106,5cm
Škoda Octavia - 104cm
▫️Šířka kufru
Peugeot 308 SW - 104cm
Škoda Octavia - 101cm
▫️délka kufru se sklopenými sedadly
Peugeot 308 SW - 185cm
Škoda Octavia - 185cm
Peugeot 308 má ještě jeden trumf - se sklopenými sedadly rovnou podlahu v celé délce. Převoz delších předmětů je tak mnohem jednoduší. U Škody Octavia tvoří sklopená opěradla poměrně vysoký schod.

Škoda Octavia má také jednu výhodu - hlubší kufr za zadními sedadly. Pojme tak například objemnější (vyšší) krabici než Peugeot 308SW.
Peugeot 308 poslední generace se vyrábí již od roku 2013 a stále má své kvality. Jak vidíte, má co nabídnou a pokud hledáte praktické auto s velkým kufrem, je 308 SW velmi dobrým kandidátem.
Příště si povíme jak se jezdí s motorem 1.5 BlueHDI, který je právě v našem testovaném voze.



PS: všechny naše testy a články najdete, když kliknete zde #test308sw

Test spotřeby. Za kolik reálně jezdí 308SW? #test308sw

#test308sw - za kolik reálně jezdí 308SW?

Vše podstatné uvidíte v krátkém videu, které jsme pro vás připravili a uvidíte, jak se nám na naší trase jelo

video najdete zde

Kontaktujte nás:

Roman Jahoda
Ing. Roman Jahoda
CENTRUM PEUGEOT PROFESSIONAL
Pavel Fišer
Ing. Pavel Fišer
prodej nových vozů
Jan Havel
Jan Havel
prodej nových vozů
Máte otázky? Neváhejte nás kontaktovat.